Minden, amiről beszélnek és az, amiről nem!

Prominent

Jól őrzött titkok: Szépség a photoshop előtt

2013. július 18. - prominent

arc.jpg

Hogyan lehetséges, hogy a régi mozik sztárjai mindenféle beavatkozás nélkül is olyan szépek voltak? Ha megnézitek a Hollywood aranykorából származó fekete-fehér fényképeket, talán ti is azt gondoljátok: hogyan lehetséges, hogy ilyen szépek voltak? Annak ellenére, hogy a plasztikai sebészet még gyerekcipőben járt, a sminkelés éppenhogy elkezdett terjedni és a képjavító programok még sehol se voltak, az akkori mozisztárok sokkal szebbnek tűntek, mint néhány mai színésznő. Hogyan lehetséges? Kiderítettük!

Részletek a tovább mögött!

Itt vannak a titkok, amiket Donelle Dadigan, a Hollywood múzeum alapítója és igazgatója fedett fel.

Talán így született, talán ez Marilyn

"Hollywood aranykorának színésznői semmivel se voltak szebbek, mint a maiak, csak tovább tartott felvinni az arcukra a megfelelő sminket. - meséli Donelle, aki tíz évvel ezelőtt ünnepélyesen megnyitotta Hollywood legismertebb film- és szépségmúzeumát. - Az újfajta arcfestés egyik úttörője Max Factor volt, aki szó szerint a sztárokra szabta a sminket. A színésznők szépsége a kezei munkájától függött, és ő sosem hagyta őket cserben." - mondja az igazgatónő. "Kivéve egy valakit. Marilyn Monroe már így született. Gyönyörűnek! Már egészen kicsi korában is elbűvölő volt, és a felnőtté váláskor azzá a lenyűgöző nővé érett, akit ma az egész világ ismer. Természetesen ő is sminkelte magát, de azon kevesek egyike volt, akik smink nélkül is csodásan nézett ki. Az ő esetében valóban az előnyök kiemelésére szolgált a smink, és nem egy teljesen új arc megrajzolására." - magyarázza Donelle.

marilyn.jpg

A hihetetlenül szűk viselete és az elképesztően hosszú szempillák mellett a hibátlan bőre is vonzóvá tette. Ezt azonban nem a tökéletes sminkkel érte el (bár, nyilván az is hozzáadott), hanem hormonális krémmel. A természet adta szépségét ő még László Ernő által kifejlesztett Active Phelityl krémmel is ápolta. A magyar származású üzletember a rajongói szerint feltalálta az ifjúság elixírjét. Marilyn a krémet közvetlenül a sminkelés előtt kente a bőrére, tehát a vásznon tökéletes hatást keltett és csak úgy ragyogott. A krémnek azonban volt egy mellékhatása is: jelentős mértékű szőrnövekedés volt tapasztalható, aminek következtében Marilyn arcára gyenge szőrpihék nőttek, amelyeket nem volt hajlandó leborotválni. Mondván, visszaverik a fényt és jobban ragyogtak mint a smink! "Marilyn a Max Factor takaró sminkjét használta, mert akkoriban az volt az egyedüli elérhető smink. Saját maga festette az arcát, és némely titkát a koporsóba vitte, még a sminkese se ismerte a titkot! Mi most csak találgathatunk, hogy tetovált szemhéja volt, hogy több fehér és testszínű szemhéjfestéket, hogy szemhéjait vazelinnal kente... Azonban semmi sincs kőbe vésve, és ajánlom, tessék próbálkozni." - nevet Donelle.

Árnyék és fény

Néhány titkokra azonban fény derült. "A megfelelő fény a filmezésnél rendkívül fontos, ráadásul jobban mint a smink. Minden színésznőnek meg kellett tanulnia ösztönösen megtalálni a legjobb fényállást, és napraforgóként követni. Nem minden fény alkalmas minden hajszínhez és sminkhez. Legjobban a fekete-fehér filmeken látható." - meséli a Hollywood múzeum igazgatója. Például olyan Marlene Dietrich. Szépségét nem feltétlenül a természet adta, Marlene sminkkel segített rá. Jól van, nem kicsit, hanem nagyon. Az egyedi színésznő ugyanis minden áldott nap önmaga szó szerint újra megrajzolta az arcát.

marlene.jpg

A szőkeség szabályosan megszállottja volt a hangsúlyos arcéleknek. A részletekben kidolgozott arcélek leginkább az árnyékolás megfelelő alkalmazásának köszönhető, amit különféle púderek ecsetvonásaival érte el. A fény is megtette a hatását és Marlene mindent megtett annak érdekében, hogy az arcára a lehető legjobb módon érje a fény. Vajon túl közel volt a szeméhez a szemöldöke és ez vetett árnyékot a szemére? Marlene nem félt zsilettpengét ragadni és leborotválni a szemöldökét, majd újrarajzolni azt, azonban kissé feljebb, mint ahol az eredeti volt.

A magasan fekvő arccsontok is a tükör előtt töltött hosszú órák eredménye. Na meg a fogorvosnál tett látogatásainak. A színésznő ugyanis kihúzatta a felső őrlőfogait, hogy az arca beesettebbnek tűnjön, és a reflektorfényben pedig az arccsontjai magasabbnak. Az árnyékolással való játék azonban a szem alatti karikáknál ért véget. Marlene sosem festette az alsó szempilláit, nehogy árnyékot vessenek a szeme alá, és ezáltal nehogy öregnek és fáradtnak tűnjön. "A sminkelésben kifejlesztett új módszerek azonban szorosan összefüggnek az adott kor filmezési technikai vívmányaival. A HDTV belépésénél nem lehet ugyanazt a sminkelési technikát használni, mint évekkel ezelőtt. Minden kornak megvan a sajátos fény-árnyék alkalmazása, és a sikere attól is függ, milyen sminket használunk." - teszi hozzá a Hollywood múzeum igazgatója.

Rita is tudja a magáét

Ahogy a make-up fejlődik, úgy változik a hajfestés is. Erről is sokat mesélhetne Rita Hayworth is, aki feketehajúként ahhoz, hogy érzékibbnek tűnjön megszenvedte a magáét. Nem elég, hogy a hajnövekedést természetellenesen meghosszabbította (az elektrolízis segítségével), hanem teljesen átalakította a struktúráját és színét. Spanyol apjától örökölte a sűrű fekete haját, amiket erős akarattal vörös göndör hajra változtatta. Az akaratához türelem is párosult, amellyel a haját ápolta.

rita.jpg

Mivel nagyon gyorsan nőtt a haja, minden két hétben kellett neki újrafestenie a kinőtt részeket és a vörös színt körülményes procedúrákkal kellett megtartania. Minden nap megmosta a haját, olajpakolást alkalmazott, amit 15 percig hagyott hatni, és ezután citromlével leöblítette. Mit nem adott volna egy olyan vörös festék feltalálásért, ami néhány hónapig is kitart? "Max Factor kifejlesztett számos különféle sminkelési módot, minden hajszínhez más sminkkészlettel és folyamattal készült. A Hollywood múzeumban van pár kiállítás, amelynek témája a különféle hajszínek, és Rita a vörös hajúak között uralkodik. A bőrszínéhez és a szemei színéhez is jobban illett a vörös, mint a természetes sötét." - teszi hozzá Donelle.

A sötéthajúaknál Jane Russel a királynő. A barnahajú szépség a mély dekoltázsáról is híres lehet, a hollywoodi szépségszalonba azonban egészen más okból került. Ugyanis ő volt az első, aki ugyanazt a színárnyalatot használta a rúzsának és körömlakkjának. Egy alkalommal, amikor Charles Revlonnal vacsorázott, nem tudta a híres kozmetikai márka alapítójának figyelmét lekötni, és a férfi szemei pásztáztak az étteremben. Egy vele szemben vacsorázó ismeretlen nőre vetette a pillantását, és feltűnt neki, hogy a nő evés közben a szalvétába megtörölte ajkát és a rúzs valamint a körömlakk eltérő színűek voltak. Ekkor pattant ki a fejéből a gondolat, hogy összehangolná a kettőt és a "kísérleti nyúl" éppen Jane Russel volt. És ezért ma számtalan nő hálás.

jane.jpg

Végezetül mégiscsak létezik egy ős tipp, amit Donelle szerint használhatjátok és nem terhel meg titeket. Sem pedig a pénztárcátokat. A rendszeres rágógumizás ugyanis állítólag elősegíti a gyorsabb anyagcserét, ám valamikor a legolcsóbb arcfelvarrónak is tartották. Nem hiszitek? Kérdezzétek Joan Crawfordot!

joan.jpg

A némafilmek végzet asszonya ugyanis nem hagyatkozhatott a hangjára, és az egyedüli kifejező eszköze az arca volt. "Úgy hitte, hogy a rendszeres rágógumizás megerősíti az arcizmait és méregtelenítő hatása van. Egy csomag rágó nélkül ki sem tette a lábát a házból és csak a filmforgatás nem rágózott. Sokáig maradt ránctalan az arca." - mosolyog titokzatosan Donelle, akinek arca szintén gyanúsan sima. Csaknem?

-prominent-

A bejegyzés trackback címe:

http://prominent.blog.hu/api/trackback/id/tr395412955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

2013.07.20. 08:09:21

A plasztikai sebészek szerint a rágózás kifejezetten előnytelen az arcbőrnek, mivel elősegíti a ráncosodást, ugyanis az ismétlődő rágómozgás jellegzetes, a száj körül megjelenő ráncokat hoz létre.